Шановні батьки!
Відповідно до вимог сьогодення, державної підтримки
та завдань сучасної освіти в дошкільних закладах м. Бердичіва
ВЕДЕТЬСЯ АКТИВНО РОБОТА ЩОДО
МОЖЛИВОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
В ДНЗ-ЦРД "СОНЯШНИК"
для дітей з особливими освітніми потребами.
Відповідно до вимог сьогодення, державної підтримки
та завдань сучасної освіти в дошкільних закладах м. Бердичіва
ВЕДЕТЬСЯ АКТИВНО РОБОТА ЩОДО
МОЖЛИВОГО ВПРОВАДЖЕННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
В ДНЗ-ЦРД "СОНЯШНИК"
для дітей з особливими освітніми потребами.
Для вас - дорожня карта, відповіді на запитання,
які цікавлять батьків та громадськість стосовно розуміння інклюзії та
алгоритму дій батьків дітей з особливими освітніми потребами
.які цікавлять батьків та громадськість стосовно розуміння інклюзії та
алгоритму дій батьків дітей з особливими освітніми потребами
1. Основні терміни та законодавча база
Що таке інклюзія?
Інклюзія (від англ. inclusion — включення) — процес збільшення ступеня участі всіх громадян в соціумі, і насамперед тих, що мають труднощі у фізичному чи розумовому розвитку. Він передбачає розробку і застосування таких конкретних рішень, які зможуть дозволити кожній людині рівноправно брати участь в академічному і суспільному житті. При інклюзії всі зацікавлені сторони повинні брати активну участь для отримання бажаного результату. Інклюзія — це процес реального включення дітей з особливими потребами, з інвалідністю в активне суспільне життя і однаковою мірою необхідна для всіх членів суспільства.
Що таке інклюзивне навчання?
Інклюзивне навчання — це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.
З метою забезпечення рівного доступу до якісної освіти інклюзивні освітні заклади повинні адаптувати навчальні програми та плани, методи та форми навчання, використання існуючих ресурсів, партнерство з громадою до індивідуальних потреб дітей з особливими освітніми потребами.
Діти з особливими освітніми потребами
Діти з особливими освітніми потребами - діти сліпі та із зниженим зором, глухі та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, розумовою відсталістю, діти із складними вадами розвитку (у тому числі діти з розладами аутичного спектру).
Головна мета створення інклюзивних груп– задоволення соціальних та освітніх потреб, організація корекційно-розвиткової роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, у тому числі з інвалідністю.
2. Висновок про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини
від Бердичівського інклюзивно-ресурсного центру Бердичівської міської ради Житомирської області надається дитині з особливими потребами після консультації тільки у присутності батьків, в якому вказана рекомендована форма навчання та розвитку на основі потреб дитини.
3. Співбесіда в освітньому закладі.
ЗАВІДУВАЧУ ДНЗ- ЦРД освітнього закладу подається і обов’язково реєструється Заява на зарахування дитини і висновок ІРЦ , обов’язковий на даний час документ, підтверджуючий потреби дитини. Уточняється термін часу для узгодження дій з управлінням освіти для відкриття інклюзивної групи та зарахування дитини до освітнього закладу, можливість створених умов для перебування дитини, безпечного навчального середовища, забезпеченість спеціалістами тощо.
4. При відсутності інклюзивної групи у садочку, керівник подає клопотання до органу управління освітою щодо її відкриття та необхідності створення відповідних умов для забезпечення повноцінного навчання дитини (у закладах дошкільної освіти, інклюзивні групи відкриваються, як правило, з вереня).
5. Органи управління освітою приймають рішення щодо створення необхідних умов перебування дитини з особливими потребами в освітньому закладі. У разі неможливості створення таких умов, місцеві органи освіти можуть запропонувати батькам інший дошкільний заклад, в якому створені умови, або є можливість їх створити.
6. Перелік документів при влаштуванні дитини з особливими потребами у заклад освіти
До заяви батьків або осіб, які їх замінюють, додаються:
· медична довідка з висновком лікаря, що дитина може відвідувати освітній заклад;
· довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;
· свідоцтво про народження;
· висновок ІРЦ
· якщо дитина з інвалідністю - відповідні підтверджуючі документи або копії посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу, відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам»;
· копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда;
· направлення місцевого органу управління освітою (заклади дошкільної освіти).
7. При зарахуванні до освітнього закладу складається індивідуальна програма розвитку дитини.
На основі висновку і рекомендацій ІРЦ її розробляє група фахівців освітнього закладу з обов’язковим залученням батьків.
До планування роботи з дитиною із особливими освітніми потребами можуть залучатися фахівці ІРЦ, навчально-реабілітаційних центрів, інших навчальних закладів.
8. Для забезпечення особистісно-орієнтованого підходу
та організації корекційної роботи в інклюзивній групі штатним розписом в заклад передбачається: 1 ставка асистента вихователя на 1 інклюзивну группу. За письмовою заявою батьків, або осіб, що їх замінюють, адміністрація освітнього закладу надає дозвіл доступу до освітнього процесу асистента дитини з особливими потребами на громадських (волонтерських) засадах або за рахунок коштів громадських організацій та інших джерел не заборонених законодавством. (Медична книжка для асистента дитини - обов’язкова і зберігається у медичному кабінеті)
9. Протипоказаннями для прийому дітей до інклюзивних груп закладів освіти є:
- ІІІ і IV ступені порушень функцій організму, які не сумісні з перебуванням дитини в організованому колективі;
- всі хвороби у гострому періоді, хронічні хвороби в стадії загострення, всі хвороби, які потребують стаціонарного лікування, гострі інфекційні захворювання до закінчення строку карантинум